Завершился цикл родительских собраний в рамках SKILFOLIO
(EN) We have completed parenting meetings. They were not about general performance and behavior (New Tone conducts not ordinary parents’ meetings!). They were Interactive and thematic. Diagnostics and individual maps of skills and the trajectory of development of all students, which we have already conducted and collected recently from Victoria Shimanskaya – the author of the SKILLFOLIO interactive platform, which allowed us to do this quickly and efficiently. We gave each parent the collected insights about the children, including the results of the completed emotional intelligence practices. We told and explained how it helps in the educational process, in extracurricular activities and how it can help in personal relationships. In order to better understand the interpretation of the results of such practices as “My Boundaries” or “What is My Universe”, we conducted similar tests with parents. Moreover, adults more and more often forget to look into their inner world, analyze emotions, and define boundaries. And … As we expected, this approach really helped to understand better the children’s responses, find causal relationships and adjust the vector of communication within the family.
Such a result, moreover cyclical, cannot but rejoice. We are very grateful to the parents who take an active part in the school life of their children. Thank you for your development together with us. Only by “working” together, we will bring up a decent and comprehensively developed generation.
PS: Instead of viewing the traditional photo report, we suggest you to go through several useful practices.
(RU) Завершили цикл родительских собраний — не традиционных об общей успеваемости и поведении (такого в New Tone не бывает!): интерактивных и тематических. Из актуального — диагностика и индивидуальные карты навыков и траектория развития всех учащихся, которые мы уже провели и собрали с недавнего отъезда Виктории Шиманской — автора интерактивной платформы SKILLFOLIO, позволившей нам это быстро и эффективно сделать. Передали каждому родителю в руки собранные инсайты о ребятах, в том числе и результаты пройденных практик по эмоциональному интеллекту. Рассказали и объяснили как это помогает в учебном процессе, во внеурочной деятельности и как это может помочь в личных взаимоотношениях. Чтобы лучше понять расшифровку результатов таких практик как «Мои границы» или «Какая она — моя вселенная», мы провели и с родителями аналогичные тесты. Тем более, взрослые все чаще забывают заглянуть в свой внутренний мир, проанализировать эмоции, определить границы. И… Как мы ожидали, такой подход действительно помог лучше осознать ответы детей, найти причинно-следственные связи и отрегулировать вектор коммуникации внутри семьи.
Такой результат, причём цикличный, не может не радовать. Говорим большое спасибо родителям, принимающим активное участие в школьной жизни детей. Спасибо, что развиваетесь вместе с нами. Только «работая» вместе, мы воспитаем достойное и всесторонне развитое поколение.
P.S.: Вместо просмотра традиционного фотоотчета, предлагаем вам пройти несколько полезных практик.