Каникулы в New Tone School прошли под знаком самообразования
(EN) The start of the longest term is just around the corner and our team is gaining strength by exchanging experience and knowledge.
Trainings set the right rhythm and support the resource state of teachers.
For example: “Ladder to Happiness” – the training conducted by Gulnara Khamzaevna helped to find spiritual harmony and determine the steps that need to be taken to achieve one’s own happiness.
This was followed by a session with Yulia Nailevna, our graduate specialist in TRIZ pedagogy. The training “Using TRIZ tools to develop modern skills in students” was aimed at increasing the productivity of the educational process through TRIZ. To teach children to ask the right questions, find non-standard solutions, spending a minimum of investment and effort, assist teachers how to manage TRIZ skills.
English teachers adopted the experience of foreign teachers. Mr. Walli demonstrated playful methods that improve not only speaking but also writing. Teachers have identified the best of the proposed solutions for each level.
Nilyufar Akhmatovna shared secret workouts that will help the brain learn faster. At the training, teachers spoke about the importance of all types of memory: sensory, cognitive and long-term as well as not to forget the importance of the emotional coloring of events. Through associations, the teachers even learned a few words in Korean. “The brain perceived information more easily in a relaxed atmosphere,” colleagues shared.
At the “mind games” with Lyudmila Alexandrovna, the teachers answered questions about how the modern world works, “why are we smart, but poor?”. Afterwards all of the teachers discussed the topics raised and shared their answers.
Gulnara Umarovna spoke about the importance of the learning process and the participation of neurobiology in this process. An important part of the speech was a clear example of learning new things through the game. Teachers noticed the difficulty of assimilation of information during multitasking environment. One of the solutions to this problem is to create conditions which the performance of tasks and the assimilation of information will start small, gradually increasing the intensity.
Nikolai Leonidovich spoke about artificial intelligence and what types of activities it can be used.
The methods of hybrid and project-based learning were discussed. Teachers learned how to properly conduct research on the products of the educational environment.
However, we are not going to stop there. We continue to study with Arkady Zucker.
We will definitely share new information with you in future posts!
(RU) Не за горами начало самой длинной четверти и наша команда набирается сил, обмениваясь опытом и знаниями.
Тренинги задают нужный ритм и поддерживают ресурсное состояние педагогов.
Например: «Лестница к счастью» – тренинг, проведенный Гульнарой Хамзаевной, помог найти душевную гармонию и определить шаги, которые нужно совершить для достижения собственного счастья.
Далее следовала сессия с Юлией Наильевной, нашим дипломированным специалистом ТРИЗ педагогики. Тренинг «Использование инструментов ТРИЗ для развития современных навыков у учащихся» был направлен на повышение продуктивности учебного процесса через ТРИЗ. Чтобы научить детей задавать правильные вопросы, находить нестандартные решения, затрачивая минимум вложений и сил, учителя сами должны знать как это делать.
Преподаватели английского языка перенимали опыт иностранных преподавателей. Mr. Walli демонстрировал игровые методы, которые способствуют улучшению не только разговорной речи, но и письма. Педагоги выделили лучшие из предложенных решений для каждого уровня.
Нилюфар Ахматовна делилась секретными тренировками, которые помогут мозгу быстрее учиться. На тренинге учителя проговаривали важность всех видов памяти: сенсорной, когнитивной и долгосрочной, не забывая и о важности эмоциональной окраски событий при запоминании. Путем ассоциаций педагоги даже выучили несколько слов на корейском языке. «Мозг воспринимал информацию легче в непринужденной обстановке», – делились коллеги.
На «играх разума» с Людмилой Александровной преподаватели отвечали на вопросы о том, как устроен современный мир, «почему мы умные,но бедные?». А после дискутировали на затронутые темы и обсуждали ответы.
Гульнара Умаровна рассказала о важности процесса обучения и участия нейробиологии в этом процессе. Важной частью выступления был наглядный пример познания нового, через игру. Педагоги заметили сложность усвоения информации при многозадачности. Одним из решений этой проблемы является создание условий, при которых выполнение задач и усвоение информации будет начинаться с малого, постепенно увеличивая интенсивность.
Николай Леонидович говорил об искусственном интеллекте и в каких видах деятельности его можно использовать.
Обсуждались методы гибридного и проектного обучения. Учились правильно проводить исследования продуктов образовательной среды.
Но на этом мы не останавливаемся. Учиться продолжаем теперь уже с Аркадием Цукером.
Обязательно будем делиться с вами новой информацией в следующих постах!