В New Tone School стартовал месяц естественных и точных наук
(EN)
The month of natural and exact sciences has started at our school and we are in a hurry to share interesting lessons and projects that have already been completed.
In the 9th grade, demonstrative lesson in physics “Surface tension and capillary phenomena in everyday life, nature and technology” was held.
Every day we use paper napkins, write with ballpoint or capillary pens, sometimes we have to glue torn, broken or broken surfaces, watch a candle burn. However, we hardly think about why we use it.
The students were given a problem – to study the role played by surface tension and capillary phenomena in everyday life, nature and technology. The students were divided into 6 groups and conducted research in the chosen direction.
Groups 1 and 2 presented the theoretical substantiation of the topic, group 3 showed illustrative experiments, and groups 4, 5 and 6 presented examples of the use of surface tension and capillary phenomena.
TRIZ problems on this topic were actively used during the whole lesson.
Furthermore,in the 9th grade, demonstrative lesson on economics was held.The topic was “The history of brand creation”. The pupils talked about how the ideas of projects were born, about the difficulties of choice and the search for inspiration.
As a result the young novice entrepreneurs who are aware of the trends of our time and who want to develop in these areas are appeared.
It is important to note that all projects are working, and even profitable! You can follow the links and see the projects in action:
https://t.me/NASTstudio- audiobooks
https://t.me/leos_store- clothing for animals
https://t.me/fj_video – video editing for social networks
https://t.me/setupuz – creating templates and sites
https://t.me/kitsune_shop_uz – creating and printing prints on T-shirt
In the 8th grade there was a lesson “The use of halogens in human life.” The students were divided into 4 groups of researchers: practitioners, physicists, chemists and medical biologists. Each team presented their research in the chosen direction. They compared, set tasks, drew conclusions and conducted experiments. Thus, there was an exchange of experience and everyone could participate in the discussion.
(RU)
У нас стартовал месяц естественных и точных наук, и мы спешим поделиться интересными уроками и проектами, которые уже завершились.
В 9 классе проводился открытый урок по физике «Поверхностное натяжение и капиллярные явления в быту, природе и технике».
Ежедневно мы пользуемся бумажными салфетками, пишем шариковыми или капиллярными ручками, иногда нам приходится склеивать разорванные, сломанные или разбитые поверхности, наблюдать как горит свечка. Однако мы практически не задумываемся, почему мы это используем.
Перед учащимися была поставлена проблема – изучить какую роль играет поверхностное натяжение и капиллярные явления в быту, природе и технике. Ребята разделились на 6 групп и проводили исследования по выбранному направлению.
1 и 2 группа представляли теоретическое обоснование темы, 3 группа показывала наглядные эксперименты, а 4, 5 и 6 группы приводили примеры использования поверхностного натяжения и капиллярных явлений.
На уроке активно использовались задачи ТРИЗ по данной теме.
Также в 9 классе состоялся открытый урок по экономике на тему: “История создания бренда” . Ребята рассказали о том, как зарождались идеи проектов, о сложностях выбора и поисках вдохновения.
Перед нами предстали молодые начинающие предприниматели, которые знают о тенденциях современности и желающие в этих сферах развиваться.
Важно отметить, что все проекты рабочие, и даже, приносящие доход! Можете пройти по ссылкам и посмотреть проекты в действии:
https://t.me/NASTstudio- аудиокниги
https://t.me/leos_store- одежда для животных
https://t.me/fj_video- монтаж видео для соцсетей
https://t.me/setupuz- создание шаблонов и сайтов
https://t.me/kitsune_shop_uz- создание и печать принтов на футболки
В 8 классе прошел урок «Применение галогенов в жизни человека». Ребята разделились на 4 группы исследователей: практики, физики,химики и медико – биологи.Каждая команда представляла своё исследование по выбранному направлению. Ребята сравнивали,ставили задачи,делали выводы и проводили эксперименты. Таким образом происходил обмен опытом и каждый мог поучаствовать в обсуждении.
Месяц естественно-научного цикла продолжается, а значит скоро мы расскажем еще много интересного!
The month of the natural science cycle continues, which means that soon we will tell you a lot more interesting things!