В New Tone School прошла встреча эксперта Марии Миркес с преподавателями
(EN)
“Incredible Week” is coming to an end,” this is how Elina Arturovna summed up the productive work with an expert in education, Maria Mirkes.
In world of seals, this terminology means that only the most hardworking and strong can overcome it.
We once again broke our own records of insights and want to share them with you.
An expert who is known to literally all children, teachers and parents, who has been working with us for more than a year, helps us in the transformation of the school.
During the week, Maria Moiseevna attended classes, observed the participation of children in the process of obtaining knowledge, noted the “tricks” and class methods of teachers, and then shared her feedback.
We identified the vector in which we are moving . Also with the help of brainstorming, found ways to develop productively.
We have obtained the criteria for a “working lesson” – this is a lesson that will create the conditions for the formation of children’s self-discipline and self-determination, a lesson that provides choice and responsibility for it.
Further, Maria Mirkes worked in turn with all school associations of teachers: The Head Teachers, the Administration, class teachers and with the whole team, placing emphasis on effective teaching, which we aspire to.
During the learning process, the participants of the training discussed each stage of the educational process, each educational stage.Through general cooperation, teamwork, they presented their thoughts and ideas.
Transformation is a long process and we are only at the beginning of our journey, but thanks to a common interest, we will be able to achieve our educational goal.
(RU)
«Адская неделя» подходит к концу», – так Элина Артуровна подвела итоги продуктивной работы с экспертом в образовании Марией Миркес.
У морских котиков этот термин означает, что ее смогут преодолеть лишь самые выносливые и сильные.
Мы в очередной раз побили собственные рекорды инсайтов и хотим ими поделиться с вами.
Эксперт, которого знают буквально все дети, учителя и родители, который работает с нами не первый год помогает нам в трансформации школы.
В течение недели Мария Моисеевна посещала уроки, наблюдала за участием детей в процессе получения знаний, отмечала «фишки» и классные методы учителей, а после- давала обратную связь.
Мы вместе выделили вектор, в направлении которого двигаемся и с помощью мозгового штурма нашли способы продуктивного развития.
Мы выделили критерии «рабочего урока». Это урок, который будет создавать условия становления детской самодисциплины и самоопределения, урок, который предоставляет выбор и ответственность за него.
Далее Мария Миркес поочередно работала со всеми школьными объединениями педагогов: МО, администрацией, классными руководителями и со всем коллективом, расставляя акценты на эффективном преподавании, к которому мы стремимся.
В процессе обучения участники тренинга обсуждали каждую ступень образовательного процесса, каждый образовательный «слой». И путем общей кооперации, работе в командах презентовали свои мысли и идеи.
Трансформация- процесс долгий, и мы только в начале нашего пути, но благодаря общей заинтересованности мы сможем достичь нашей образовательной цели.