New Tone School учится с Марией Миркес
(EN) As you know, New Tone School annually invites experts in education to monitor teachers’ activities, trainings with all participants of the educational process, and parent meetings. This year, Maria Moiseevna Mirkes has emphasized on the observation of teachers’ lessons to identify self-discipline and self-determination.
When discussing what she had seen, Maria Mirkes puzzled the teachers with the question, “Where do the things you SHOULD do in class come from?”. After a hot discussion, she offered her ideas on what responsibilities a teacher can delegate to students, developing the very qualities that the school prioritizes.
After reflection, Maria Moiseyevna conducted a training session with class teachers. Having divided the teachers into teams, she gave them tasks to think about interaction between different layers of pedagogical staff. Subject-matter teacher, class teacher, class teacher. For greater clarity, she suggested discussing successful “cases” on the spot. Class teachers were able to look at their tasks and responsibilities from the outside and voice their demands to their colleagues.
The outcome of the day was a meeting of Maria Mirkes with proactive parents, namely dads. This meeting touched on the school’s activities and projects from the past and those that exist now. They discussed projects that fathers were willing to support with their efforts and competencies.
The day was productive in all respects.
And today we are expecting all our parents to the meeting with Maria Moiseevna.
It will be useful!
(RU)
Как вам известно, школа New Tone ежегодно приглашает экспертов в образовании для мониторинга деятельности педагогов, тренингов со всеми участниками образовательного процесса, родительских собраний. В этом году Мария Моисеевна Миркес на наблюдениях за ходом уроков преподавателей делала упор на выявление самодисциплины и самоопределения.
На обсуждении увиденного Мария Миркес озадачила педагогов вопросом: «А откуда берется то, что вы ДОЛЖНЫ делать на уроках?». После жаркого обсуждения предложила свои идеи того, какие обязанности педагог может делегировать ученикам, развивая в нем те самые качества, которые школа ставит в приоритет.
После рефлексии Мария Моисеевна провела тренинг с классными руководителями. Разделив учителей на команды, дала задания подумать о взаимодействии между разными слоями педсостава. Предметник-кружковод-классный руководитель. Для большей наглядности предложила обсудить на месте удачные «кейсы». Классным руководителям удалось со стороны взглянуть на свои задачи и обязанности, а также озвучить свои требования коллегам по цеху.
Итогом дня была встреча Марии Миркес с проактивными родителями, а именно – папами. На этом собрании затрагивали темы активностей и проектов школы, которые были раньше и существуют сейчас. Обсудили проекты, которые отцы готовы поддерживать своими усилиями и компетенциями.
День выдался продуктивным во всех отношениях.
А уже сегодня мы ждем всех наших родителей на собрание с Марией Моисеевной.
Будет полезно!