
Как стать режиссёром? Встреча с Егором Распутиным в гимназии NewTone
Что делает режиссёр? Только ли ставит спектакли? И как собрать воедино смыслы, образы, эмоции? Эти и другие вопросы гимназисты NewTone обсуждали на встрече с Егором Распутиным — режиссёром, креативным продюсером и основателем ивент-бюро RASPUTIN (Екатеринбург, Россия).
Встреча прошла в рамках цикла «Персона в NewTone» и стала настоящим погружением в режиссёрскую профессию. Егор Распутин более 20 лет работает в индустрии событий, от камерных постановок до масштабных шоу. Среди его проектов — участие в телепередаче «Минута славы» на российском «Первом канале» и крупные мероприятия с тысячами зрителей и участием звезд.
Гимназисты узнали, как устроен мир событийной режиссуры, из чего рождается и как реализуется замысел шоу. Сравнение актёров с деревом, пластилином или металлом — в соответствии с их уровнем подготовки и способностей — особенно поразило: к каждому нужен свой подход, своя форма «работы с материалом». Егор Владимирович также поделился философской концепцией, согласно которой смысловая триада «Зачем? О чем? Как?» помогает не только режиссировать успешные шоу-проекты, но и собственную жизнь.
Что делает режиссёр? Только ли ставит спектакли? И как собрать воедино смыслы, образы, эмоции? Эти и другие вопросы гимназисты NewTone обсуждали на встрече с Егором Распутиным — режиссёром, креативным продюсером и основателем ивент-бюро RASPUTIN (Екатеринбург, Россия).
Встреча прошла в рамках цикла «Персона в NewTone» и стала настоящим погружением в режиссёрскую профессию. Егор Распутин более 20 лет работает в индустрии событий, от камерных постановок до масштабных шоу. Среди его проектов — участие в телепередаче «Минута славы» на российском «Первом канале» и крупные мероприятия с тысячами зрителей и участием звезд.
Гимназисты узнали, как устроен мир событийной режиссуры, из чего рождается и как реализуется замысел шоу. Сравнение актёров с деревом, пластилином или металлом — в соответствии с их уровнем подготовки и способностей — особенно поразило: к каждому нужен свой подход, своя форма «работы с материалом». Егор Владимирович также поделился философской концепцией, согласно которой смысловая триада «Зачем? О чем? Как?» помогает не только режиссировать успешные шоу-проекты, но и собственную жизнь.
How to become a stage director? Meeting with Egor Rasputin at NewTone Gymnasium
What does a stage director do? Is it only putting on plays? And how to put together meanings, images, emotions? These and other questions NewTone gymnasium students discussed at a meeting with Egor Rasputin — a stage director, a creative producer and the founder of event bureau RASPUTIN (Yekaterinburg, Russia).
The meeting was held as part of the cycle «Person in NewTone» and became a real immersion into the stage director’s profession. Egor Rasputin has been working in the events industry for over 20 years, from chamber productions to large-scale shows. Among his projects are participation in the TV program «Minute of Glory» on the Russian «First Channel» and large events with thousands of spectators and star participation.
Gymnasium students learned how the world of event directing works, from what is born and how the idea of the show is realized. The comparison of actors with wood, plasticine or metal — according to their level of training and abilities — was particularly striking: everyone needs their own approach, their own form of «working with the material». Egor Vladimirovich also shared his philosophical concept, according to which the semantic triad «Why? About what? How?» helps not only to direct successful show projects, but also one’s own life.
One of the highlights was the creative game «Dorisuika». The meaning was simple: the director left random and shapeless scribbles on the sheet of paper, from which the children had to create meaningful and understandable images. Someone got a flower, someone got a fish, someone got Sponge-Bob, and someone got an abstract but quite understandable expression of emotions. The guys enthusiastically entered the role of authors who gave free rein to pure imagination.
«It was a meeting, after which you want to look at the world as a director: to notice details, hear subtexts and see stories where before there was just a background», — shared the participants. Egor Rasputin, in turn, is convinced that everyone has the potential to become a stage director — at least, the director of his own life. The main thing is to find the meaning, think through the content and means of realization.