В New Tone прошел сторителлинг с родителями
(EN)
Storytelling with parents of grades 8-9-10 took place in New Tone.
The topic of the meeting was “expectation and reality” from the 10th grade curriculum, where parents of current 10th graders shared some of the expectations they reached during the learning process and which they didn’t. The teenagers observed the immersion in the work atmosphere and particular practices.
The new curriculum implied, in addition to the main lessons in the areas, an in-depth study of specialized subjects. We also successfully carried out work to unite and organize work practice with the specialized universities: AKFA University, Tashkent branch of Moscow State University named after M. Lomonosov, Webster University, Inha University, etc. In IT PARK. During the time which students spent there they got acquainted with the world of early technologies. As a result of hard work there were organized weekly practice-immersions in the sufficient sphere such as : at Kapital Bank and Uzum Bank, at the Hippocrates Medical Training Center, at the Republican Institute of Endocrinology.
The plan provides an internship practices in a psychological centre as well.
Here is what we managed to learn from parents and students under the new program:
“At the beginning of the year, there were many questions and doubts about what to do next, whether to hire tutors or not. However, it was decided to continue studying at the school under the new program, here you are all the advantages:
– the ability to see the “wrong side” of the selected directions
– a good level of knowledge in chemistry and biology from a teacher of the chemical and biological direction
– expanding horizons, practical exercises outside the school
– the presence of strong teachers in the skills of the subjects
We should mention disadvantages too:
– we can not understand whether it is necessary to hire additional tutors
– it is difficult to evaluate the results of immersion if the child does not tell himself
However, we made sure that we had the right choice by staying at school, in the 11th grade in order to continue education.”
Another parent shared: “Thanks to the group of teachers who are working on the immersion project.This is really cool project and tremendous work! It was very important to hear all the feedback from our children!”
“This year has been special for our family. After serious consideration, my eldest daughter decided to continue her studies at school and was accepted in the 10th grade after passing the interview. The school offered a completely new approach for consideration in high school.At first there were many doubts, because the program was not tested, and we all happened to be freshers in this situation. However, the summary of the year, this project turned out to be very unusual, since learning by choice is a frequently occurring development of mine: increased child loyalty and a positive attitude towards school, increased interest in learning and passion for selected subjects. As a result we have better grades than expected and high quality of knowledge .
(RU)
В New Tone прошел сторителлинг с родителями 8-9-10 классов. Тема встречи: «Ожидание и реальность» от учебной программы 10 класса, где родители нынешних 10-классников и сами учащиеся делились какие из ожиданий оправдались по поводу обучения, какие – нет.
Подростки рассказывали о погружениях и рабочей практике.
Новая учебная программа подразумевала помимо основных уроков по направлениям, углубленное изучение профильных предметов. А также была успешно проведена работа по сотрудничеству и организации «проживания» в профильных ВУЗах: университет АКФА,Ташкентский филиал МГУ имени М. Ломоносова, Вебстерский университет, университет Инха и др. В компании IT PARK ребята знакомились с миром инновационных технологий. Организованы недельные практики-погружения в рабочую атмосферу в Kapital Bank и Uzum bank , в медицинский учебный центр Гиппократ, в Республиканский институт эндокринологии. В плане предусмотрена и стажировка –погружение в психологическом центре.
И вот, что нам удалось узнать от родителей и учащихся по новой программе:
«В начале года было много вопросов и сомнений, что делать дальше, нанимать ли репетиторов. Однако решили продолжить обучение в школе, по новой программе, и вот что мы видим:
“+”
– возможность посмотреть “изнанку” выбранного направления;
– хороший уровень знаний по химии и биологии от педагога химико-биологического направления;
– расширение кругозора, практические занятия вне стен школы;
– наличие сильных педагогов по остальным предметам;
из
“-”
– не можем понять нужно ли дополнительно нанимать репетиторов;
– трудно оценивать результаты погружений, если ребенок сам не расскажет;
Однако мы убедились, что сделали правильный выбор, оставшись в школе, в 11 классе продолжим обучение».
Другая родительница поделилась: «Благодарю коллектив педагогов, который работает над проектом погружения, за ваше желание максимально помочь нашим детям адаптироваться к взрослению! Это действительно очень классный проект и колоссальный труд! Очень важно было услышать обратную связь от наших детей!»
«Этот год был особенным для нашей семьи. После серьезных раздумий моя старшая дочь решила продолжить обучение в школе и была принята в 10 класс после прохождения интервью. Школа предложила абсолютно новый и уникальный подход к образованию в старших классах и сначала было много сомнений, поскольку программа была не обкатанной, и мы все в данной ситуации оказались первопроходцами. Однако, подводя итоги этого года, на мой взгляд, данный проект оказался успешным, так как обучение по системе выбора направлений способствовало развитию моего ребенка: повысилась лояльность и позитивное отношение к школе, возрос интерес к обучению и увлечённость отдельными предметами. Как итог – показатели успеваемости и качество знаний заметно повысились».